VIP Fond u TOP 5 svetskih agencija po primeni digitalnog marketinga u promociji Vojvodine

Fond za podršku investicija u Vojvodini ( VIP fond ) zauzeo je treće mesto na konkursu za najbolji digitalni marketing regiona, koji je raspisao fDi Intelligence, deo Financial Times-a. VIP fond našao se na listi pet najboljih agencija u svetu po načinu na koji na Internetu promovišu svoje regije, zajedno sa australijskom agencijom Invest Victoria (1.mesto), kanadskom agencijom Nova Scotia Business (2.mesto), švedskom Vesterbotten Investment Agency (4.mesto), kao i holandskom WestHolland Foreign Investment Agency.

 

 

 

 

 

Danas postoji tako puno mesta, zemalja, regiona, gradova, u koje turisti, i investitori, mogu da odu, mesta koja oduzimaju dah, imaju svoje priče, osobine, prednosti. I danas nije dovoljno imati dobru lokaciju, živeti u gradu koji oduzima dah i nuditi odlične uslove za biznis. Danas priču o tome moramo da ispričamo tamo napolju, na jednom užasno velikom i intezivnom globalnom tržištu. Čak i najveći gradovi i najbolje lokacije moraju da se bore za svoje mesto, a kamoli one lokacije poput Srbije, koja nosi breme ratova, laži i korupcije – imidž koji se ne može gumicom izbrisati, već moramo da primenjujemo sve moguće strategije i sve dostupne alate. Pored demokratskih promena, svih uloženih napora, diplomatije, otvaranja tržišta, naš posao bio je da što više ljudi tamo napolju sazna šta je uopšte Vojvodina, gde se nalazi, kakvu poslovnu klimu Srbija nudi, kakva je industrijska tradicija Vojvodine, da smo konkurentni zbog odnosa kvaliteta rada, finalnog proizvoda i cene radne snage, finansijskih i poreskih olakšica, da se ovde  normalno uči, živi i radi, bavi sportom, uživa u životu, ide na jazz, klasične i punk koncerte, i da Vojvodina nije samo severna pokrajina Zemlje koja je ratovala.

Posao žirija bio je da analizira digitalne marketinške kampanje i online promocije IPA agencija (agencija za privlačenje stranih investicija) poput VIP fonda, razvojnih ekonomskih agencija i drugih organizacija koje se bave privlačenjem stranih investicija, u više kategorija: najbolja strategija u digitalnom marketingu, najbolji veb sajtovi, najbolja upotreba društvenih mreža, najinovativnija strategija u digitalnom marketingu, najbolje digitalne strategije gradova, najbolje digitalne strategije regija, najbolje digitalne strategije zemalja i najbolje digitalne strategije industrijskih zona.

Agencijama širom sveta poslat je upitnik o njihovim strategijama i inicijativama u digitalnom marketingu. Stiglo je više od 50 prijava iz svih regiona sveta i organizacija koje predstavljaju investicione lokacije na svim nivoima (grad, regija, zemlja, specijalna ekonomska zona). Sudije su najpre ocenjivale upitnike, a potom i pregledale veb sajtove i profile agencija na društvenim mrežama.

Moram da kažem da smo, popunjavajući taj obiman online formular bili, pre svega, surovo iskreni u ocenama šta radimo, a šta ne radimo, koliko imamo, a koliko nemamo, koliko znamo, a koliko tek treba da naučimo…We do not use paid search advertising…Basically, we use most of the non-black-hat techniques taking into account that our website wasn’t initially designed as SEO friendly…. Currently, we are developing a new website incorporating SEO from the start… Beside the limited budget, only one person (PR advisor) is working on PR, online marketing, web site updating, blogging and social networkingBila sam i skeptična, jer uvek mislim da možemo mnogo bolje i da njihovi PR-ovi, blogeri, komjuniti menadžeri, online marketing menadžeri i drugi, naročito iz razvijenijih zemalja, imaju neke digitalne transportere sa kojima putuju kroz vreme i prostor u cilju istraživanja, razvoja, promocije i marketinga.

Međutim, činjenica je da IPA agencije širom sveta nisu baš sve na vreme počele da koriste prednosti Interneta, mada se danas situacija menja i one počinju da se utrkuju u tome ko će pre stići do ona 92% biznis lidera koja informacije traži najpre na Internetu.

Priznanje koje je VIP fond dobio rezultat je prepoznavanja da su dinamičan sajt, blog (uskoro novi!), aktivnost na društvenim mrežama i digitalni marketing danas najbolji način da se promovišu zemlja, region, grad ili mikro lokacija, kao i naših brojnih aktivnosti u protekle dve godine:

  • Promocija web sajta i optimizacija za pretraživače,
  • Pokretanje kompanijskog bloga,
  • Aktivni profili na društvenim mrežama (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, You Tube, Pinterest),
  • Pojačana link strategija kroz razmenu linkova sa institucijama i organizacijama koje imaju slične ili iste ciljne grupe (ambasade, privredne komore, poslovna i udruženja investitora itd.),
  • Pojačana e – mail strategija kroz redovno slanje Biltena VIP fonda (newslettera) na srpskom, engleskom, i po potrebi na nemačkom i italijanskom, koji na listu od 3.000 kontakata nose informacije o biznis klimi, subvencijama, promenama zakona, priče uspešnih, informacije o novim investicijama ili reinvesticijamam, novim lokacijama i mogućnostima za ulaganja…
  • Inovativan pristup kroz informacioni sistem VIPIS, koji ima tri kategorije korisnika: zaposleni u agenciji, lokalne samouprave čiji obučeni predstavnici mogu da mu pristupe i sami unose svoje investicione lokacije, kao i spoljni korisnici, pre svega potencijalni investitori, koji mogu da se registruju i pristupe toj bazi podataka koje sadrže brojne brownfield i greenfield lokacije, kao i potencijalne partnere za zajednička ulaganja. VIPIS na ovaj način obezbeđuje direktniji kontakt sa korisnicima  naših servisa. Svaki bilten i povremeno statusi na društvenim mrežama vode direktno na stranicu VIPIS-a, kao svetleći bilbordi za motele pokraj auto puta.
  • Edukacija, sebe i naših partnera u poslu privlačenja stranih direktnih investicija, lokalnih samouprava. VIP fond im pomaže kroz edukaciju o svim modernim alatima za privlačenje stranih investicija, pa smo u okviru niza seminara „Znanjem do investicija“ koje organizujemo već šest godina, jedan od seminara posvetili upravo Internet promociji. Seminar se zvao „Misli globalno, privlači lokalno – Lokalne samouprave na Internetu“, a cilj nam je bio da oni nauče kako da uz pomoć Interneta brže i efikasnije servisiraju svoje korisnike, komuniciraju sa građanima, promovišu svoje lokacije, privlače investitore koji će otvarati nova radna mesta.

Sve što smo učinili bilo je u formi koja odgovara našem budžetu i činjenici da smo mala agencija, u kojoj jedna osoba (c’est moi) radi sve što rade oni putnici kroz vreme, uz pomoć još jedne osobe u VIP fondu, Bojana Vukovića, koji je ICT advisor, i koji mnogo bolje razume šta znače reči access logs, Meta tag, SEOMoz, internal backlogging itd….

Ali, rezultati našeg rada su dobri. Potvrda toga je kada vam se novinari BBC preporuče na listu za newsletter, kada vas na Twitteru prate mediji i sve više kompanija, i naravno, priznanja poput Digital Marketing Awards 2012. Promene koje su digitalni marketing i online aktivosti uneli u naše poslovanje nisu možda odmah bile vidljive, ali su nam pomogle da napravimo veliki korak:

Danas stižemo do zemalja, ambasada, sajmova, medija, foruma, kompanija i pojedinaca koji, zahvaljujući Internetu, odjednom svi žive u Vojvodini.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to VIP Fond u TOP 5 svetskih agencija po primeni digitalnog marketinga u promociji Vojvodine

  1. Aleksandra says:

    Č E S T I T K E, od srca. Zasluženo.

  2. Bravo! BRAVO! Sjajni rezultati.

  3. Elvira Stefanović says:

    Sve čestitke! Iako nije moja oblast, ali opet je lepo čuti-videti-pročitati da je neko koga poznaješ uspeo u tako ljutoj konkurenciji!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>